Bengt Lindskog - FIK-spelaren som blev Inters lagkapten
Idel stjärnor: Roger Magnusson, Örjan Martinsson, Bengt Lindskog, Bosse Larsson och Nacka Skoglund.
Föreningens utan tvekan allra störste och mest meriterade spelare är Bengt Lindskog som 1952 gick till Helsingborgs IF. Efter några år, närmare bestämt 1955, gick han till MFF för att spela med bland annat Henry Thillberg och Kajan Sandell. Det året blev MFF 2:a i allsvenskan.

1956 värvades han som proffs till italienska Udinese och gjorde sådan succé att storklubben Inter fick upp ögonen för honom. Det blev en övergång till Inter 1958, men han missade fotbolls-VM på hemmaplan i Sverige på grund av avtalskrångel mellan Svenska fotbollförbundet och Inter. Trots allt så spelade han 14 A-landskamper under sin aktiva karriär. I Inter blev han lagkapten och spelade med en annan svensk storhet - Nacka Skoglund.

Bengt Lindskog spelade 102 matcher för Inter och gjorde 35 mål innan han 1961 gick till Lecco. 1964 återvände han till Sverige för att spela med IFK Malmö ett par säsonger innan han slutligen lade skorna på hyllan.

Bengt Lindskog gick bort 2008 vid en ålder av 74 år.