Fortuna FF

REFERAT

Matchstart:lör 05 februari, 12:00
Plats:Rydebäck konstgräs
Seger i första träningsmatchen för året
2022-03-06 20:36

Första matchen för året, träningsmatch borta mot Fortuna på Rydebäcks konstgräs slutade med 1-0 seger efter mål av Willas i den 61:a minuten.

Första 10 minuterna var vi stressade och slarvade i vårt passningsspel och lät Fortuna styra spelet. Men vi arbetade oss in i matchen och de 15 sista minuterna av första halvlek såg riktigt bra ut med ett större lugn och kontroll på bollen.

I andra halvlek skapade vi något fler målchanser och i den 61:a minuten petade Willas in bollen efter en fint slagen hörna från höger av Alice. Fortuna var dock inte ofarliga utan fortsatte sitt stundtals fina passningsspel och hade bland annat ett skott i ribban.

Innan matchen pratade vi om att det viktiga för dagen var att visa inställning, arbeta för varandra och inte ha för höga krav på spelet i årets första match. Alla 16 spelare visade en härlig inställning hela matchen, hjälpte och stöttade varandra på ett föredömligt sätt. Förutom detta var det roligt att våra nyförvärv, Linnéa Hagberg och Tilde Borbos fick göra sin första match för Furulunds IK. Även roligt att se våra yngre spelare ta för sig och visa att de vill vara med och konkurrera om startplatserna!

/ Thomas Igelström

GULDSPONSORER