Furulunds IK (2)
IF Lödde (3)
Furulunds IK (2)9 - 0IF Lödde (3)

INFORMATION
  REFERAT

Matchstart:lör 12 mars, 13:00
Plats:Vikenplanen
Tävling:
Matchnummer: 130403004
Samling:11:30, Ljungvalla
Aktivitetsinfo: Samling på Ljungvalla, match på Vikenplanen.
Furulunds IK - IF Lödde 9-0 (4-0)
2022-03-14 17:03

DM match nr 2 slutade med en storseger mot kommungrannen IF Lödde. Vi lyckades pressa våra motståndare högt och ofta vinna boll högt i planen. Detta tillsammans med en bra rörlighet och förmåga att komma till avslut gjorde att vi kunde vinna matchen med 9-0 efter 4-0 i paus.

Många postiva saker att ta med oss till kommande matcher men framför allt presspelet fungerade bra. Vårt nyförv Tilde Borbos fick göra sina första mål (3 stycken) i FIK och blev tillsammans med Isabelle Henriksson bästa målskytt. Övriga mål gjordes av Emma Larsson (2) och Stina Davidsson.

Nästa och sista gruppspelsmatchen i DM spelar vi borta på söndag 20/3 mot Hyllie IK.

/ Thomas Igelström

GULDSPONSORER