Furulunds IK

Tävling:
Matchnummer: 130320019
Samling:17:30, Ljungvalla IP
Aktivitetsinfo: Samling på Ljungvalla och match på Vikenplanen.
Seger i jämn kamp!
2022-05-04 06:34

Det blev seger med 2-0 i en jämn kamp mot Lilla Torg.

Det var en fysiskt match med mycket långbollar, en matchbild som inte alltid passar oss men ikväll stod vi upp riktigt bra i duellerna. Truppen visade ännu en gång en stor styrka genom att arbeta ihopa, hjälpa och stötta varandra genom matchen och att köra fullt i 90 minuter.

Linnéa räddar en straff i första halvlek som hela laget får energi av men 0-0 i paus. I andra halvlek är det fortsatt en jämn match men efter ett antal byten får vi in ny energi som resulterar i 1-0 av Annie i den 65 minuten efter framspelning av Tilde. Båda lagen skapar en del lägen efter det utan resultat och i den 87 minuten får vi en straff när Emma L fälls, in med Willas från bänken och säker straff till 2-0!

Stor eloge till hela laget men insatsernas från Linnéa i mål, Emma/Maja i backlinjen och Emma L på mittfältet förtjänar en extra applåd ikväll. Alltid skönt med 3 poäng och extra skönt i jämna matcher!

/ Thomas Igelström