Furulunds IK

Tävling:
Matchnummer: 130320031
Samling:13:30, Ljungvalla
Aktivitetsinfo: Samling Ljungvalla och match på Vikenplanen.
Storseger mot Torns IF
2022-05-16 18:00
Truppen som vann med 9-0 mot Torns IF

Det blev seger med 9-0 (6-0) mot Torns IF.

Efter en trevande start gjorde vi lite ologiskt 1-0 i den 11:e minuten. Det var då ett av våra första organiserade anfall som resulterade i mål av Willas. Efter det målet tog vi över det mesta på planen och skapade ganska många målchanser. När domaren blåste av för paus stod det 6-0 genom mål av Emma L, Lina, Thea x 2 och ytterliggare ett av Willas.

Vi gjorde en del byten i paus och under andra halvlek kunde vi fortsätta byta och ge hela truppen speltid. Extra roligt att vi fick igång Agge som precis kommit tillbaka från USA. Stina gjorde 7-0, Willas gjorde sitt tredje till 8-0 och Skude avslutade målskyttet med 9-0 i den 86:e minuten.

Nu väntar en härligt utmanande vecka med match i DM på onsdag mot serieledarna i div 1, Trelleborgs FF. Efter den utmaningen väntar serieledarna i div 2, Malmö FF på Stadion kommande lördag. Med andra ord: en vecka med allt att vinna och inget att förlora!

/ Thomas Igelström