Furulunds IK

Förlust mot starkt MFF
2022-09-11 13:36
Laget tillsammans med Furulund Ultras efter matchen mot MFF

MFF för starkt även på Ljungvalla.

Det blev en hedersam 0-2 (0-1) förlust mot seriesegraren MFF hemma på Ljungvalla. Som väntat var det MFF som hade mest boll och rullade runt men vi höll ihop laget bra och släppte inte till många farliga lägen.

Vi är nöjda med vår prestation, alla tjejer gjorde precis det arbete som vi bestämt oss för att göra tillsammans. Vi skapade även några lägen framåt men det ville sig inte denna gång. Stort tack till Furulund Ultras som höllt igång hela matchen och som en 12:e spelare gav oss extra energi.

Grattis till MFF för segern och seriesegern och vi önskar dem lycka till i kvalet till div 1!

/ Thomas Igelström